Chcesz odświeżyć wiadomości z zakresu udzielania pierwszej pomocy, ale tak przy okazji, mimochodem? Super! Właśnie po to powstał chatbot Projektu AED. To aplikacja działająca z poziomu Asystenta Google, którą możesz uruchomić w każdej chwili i przypomnieć sobie podstawowe informacje.
Czym jest chatbot Projektu AED?
Chatbot to specjalnie przygotowana aplikacja dostępna na każdym urządzeniu z asystentem głosowym Google. Obejmuje szereg zagadnień związanych z udzielaniem pierwszej pomocy oraz z obsługą automatycznego defibrylatora zewnętrznego. Z chatbota można korzystać jak z dźwiękowego minipodręcznika do nauki pierwszej pomocy. Zaletami aplikacji są skrótowa, skondensowana forma i ciekawa treść podana w przystępny sposób.
Jak uruchomić chatbota i co w nim znajdziesz?
Przede wszystkim wymagane są: urządzenie obsługujące asystenta Google (np. smartfon) oraz dostęp do internetu. Asystenta wywołasz komendą „OK Google” lub przy pomocy przycisku, najczęściej środkowego „klawisza” wyboru na ekranie smartfona. Następnie należy powiedzieć albo wpisać komendę: „Porozmawiaj z projekt AED”. Wtedy zostanie uruchomiona aplikacja, a „Pomocny Dżo” z Projektu AED wskaże zagadnienia, które zostały omówione. Obecnie są to:
- wypadek drogowy,
- pomoc tonącemu,
- wypadki w domu,
- pomoc na ulicy,
- wypadki z dziećmi.
Każda z głównych kategorii ma swoje podkategorie, do których można dostać się z poziomu ogólnych zagadnień. Są to m.in.:
- zawał serca,
- poparzenie prądem,
- poparzenie termiczne,
- zawał,
- udar,
- reanimacja,
- wstrząs,
- atak astmy,
- krwotok z nosa.
Lekcje poprzeplatane są drobnymi ciekawostkami, urozmaicającymi naukę.
Korzystanie z chatbota Projekt AED – krok po kroku
Po wywołaniu chatbota należy wybrać (głosowo lub ręcznie) jedno z głównych zagadnień. Niech to będzie na przykład:
Wypadek drogowy
- Pomocny Dżo wyświetli planszę z informacjami i przedstawi postępowanie konieczne w wypadku drogowym. W zależności od zagadnienia, zajmie to około kilkudziesięciu sekund do kilku minut.
- Po tej planszy czas na przerwę, a asystent zada przerywnikowe pytanie w formie ciekawostki. By kontynuować, musisz odpowiedzieć.
- Pomocny Dżo przejdzie do kolejnej części postępowania w wypadku drogowym.
- Gdy podstawowe zagadnienie zostanie wyczerpane, pomocny Dżo zasugeruje kolejne, powiązane. W tym przypadku będzie to resuscytacja. Należy głosowo lub ręcznie wskazać chęć przejścia do tematu, korzystając z sugerowanych podpowiedzi.
- Po krótkim przedstawieniu zasad resuscytacji Pomocny Dżo:
- odeśle Cię do strony WWW, na której dowiesz się, gdzie znaleźć defibrylatory w Twojej okolicy,
- zasugeruje kolejny temat.
Każdy temat jest opisany na jednej lub na kilku planszach. Szerzej rozwinięte są na przykład problematyka wypadków w domu oraz zasady resuscytacji krążeniowo-oddechowej u dzieci.
W trakcie lekcji Pomocny Dżo zadaje podchwytliwe pytania, na przykład: „Czy chcesz skoczyć do wody, by pomóc osobie tonącej?”. Odpowiedź na to pytanie wcale nie jest oczywista! Ale o tym najlepiej przekonasz się, korzystając z chatbota Projektu AED.
Dla kogo jest ten chatbot?
Tak naprawdę dla każdego, kto chce przypomnieć sobie zasady udzielania pierwszej pomocy. Aplikację można włączyć w dowolnej chwili, dosłownie wszędzie, a dostęp do niej jest banalny. Po prostu uruchomionemu Asystentowi Google należy powiedzieć: „Porozmawiaj z projekt AED”. I już!