Masz defibrylator AED lub zamierzasz w niego zainwestować? Chwal się! Dzięki temu więcej osób dowie się, gdzie w okolicy zlokalizowany jest automatyczny defibrylator zewnętrzny, czym jest i do czego służy.
AED – mówmy, mówmy o tym dużo
Coraz częściej słychać medialne doniesienia o rozmaitych akcjach związanych z rozwojem sieci AED w Polsce. Mimo to wciąż jeszcze wiele osób nie wie, czym są te urządzenia i gdzie je znaleźć. Mówienie o AED zwiększa świadomość społeczeństwa; sprawia też, że ludzie dowiadują się o inicjatywach mających na celu zwiększenie liczby defibrylatorów w Polsce.
Czytaj: Jak zdobyć dofinansowanie na zakup AED?
Korzyści wizerunkowe, które możesz osiągnąć dzięki AED
Defibrylatory mają ratować życie. A Twoje dążenie do ratowania życia innych i altruizm mogą wpłynąć pozytywnie na Twój wizerunek. Miejsce, w którym znajduje się AED, zyskuje w oczach potencjalnych klientów, turystów, wczasowiczów czy pracowników. AED bywa przydatne w kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy, szerzej pisaliśmy o tym w osobnym artykule. Znajdując się na mapie punktów AED, można przebić się z ofertą do szerszej świadomości i często zyskać darmową reklamę w mediach.
Komu, gdzie i jak mogę się pochwalić, że mam AED?
Sam zakup AED i zainstalowanie go w konkretnym miejscu nie zda się na nic, jeżeli ludzie nie będą wiedzieli, że urządzenie jest dostępne w danej lokalizacji. W związku z tym trzeba:
- wyraźnie oznaczyć punkt AED,
- poinformować lokalną społeczność o możliwości skorzystania z urządzenia.
Warto zwrócić się do lokalnych mediów (gazet, radia, lokalnej stacji telewizyjnej). To właśnie te źródła mają największą szansę na dotarcie do miejscowej społeczności, zwłaszcza do osób starszych i nieobecnych w internecie. Nie wszyscy bowiem są aktywni w sieci i czerpią wiedzę z portali on-line. Dla wielu osób to nadal gazety, radio i telewizja są podstawowym źródłem informacji o świecie i sąsiedztwie. Skorzystanie z przekazu tradycyjnych mediów to sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. O tego typu inicjatywach przeważnie informuje się w ramach newsów i artykułów, w których można przemycić delikatną reklamę. Podobny mechanizm dotyczy internetu. Artykuły informujące o nowym AED to dobry sposób na zdobycie zainteresowania mieszkańców, turystów i inwestorów.
Koniecznie warto wykorzystać siłę przekazu parafialnego. Duża część społeczności dowiaduje się od księdza o ważnych, lokalnych wydarzeniach i przedsięwzięciach. A ponieważ AED to samo dobro, warto wybrać się na parafię i poinformować o fakcie zamontowania AED w okolicy. Przy okazji można nakłonić księdza do zakupu AED. Dlaczego? Dowiesz się z naszego artykułu: defibrylator AED w kościele.
Zachęcamy również, aby zakłady pracy, w których znajdują się defibrylatory AED, chwaliły się tym na stronie firmowej oraz pod ogłoszeniami o pracę. AED w zakładzie pracy może być benefitem i dodatkowym argumentem przyciągającym wartościowych pracowników.
Znaczenie poczty pantoflowej
Powyższe działania zakrojone są na dużą skalę, by dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Nie zapominajmy jednak o znaczeniu informacji ustnej, przekazywanej po sąsiedzku, w ośrodkach kultury, w kołach gospodyń wiejskich, z ust do ust. Tego typu promocja charakteryzuje się wysoką skutecznością, gdyż polega na osobistym polecaniu miejsca/obiektu przez ludzi, których znamy i którym ufamy. Może też przyczynić się rozwoju sieci AED, gdyż właściciele innych firm być może również się zdecydują na inwestycję w coś, co przecież tak dobrze jest odbierane przez lokalną społeczność.
AED a wizerunek firmy. Tego nie rób!
Chwalenie się AED może być korzystne wizerunkowo i przyczynić się do promocji miejsca lub firmy. Pamiętaj jednak, że nie wszystkie chwyty są dozwolone, a niektóre działania mogą przynieść więcej szkód niż pożytku. Unikaj na przykład nachalnego marketingu szeptanego, w którym przecież od razu można rozpoznać fałsz. Nie nakłaniaj znajomych do sztucznego promowania Twojej firmy na forach, w grupach w mediach społecznościowych czy w komentarzach na blogach. Ludzie źle reagują na próby nieszczerych rekomendacji. Reklamuj AED, nie obiekt, wskazuj korzyści z urządzenia, a nie ze swojej oferty. Wtedy, i tylko wtedy, zyskasz zainteresowanie oraz uznanie ze strony społeczeństwa.